Identity
This ambitious project, promoted by the Pikimachay Board of Trustees, aims to publicize all the benefits that the region has to attract investors, tourists and generate pride in Ayacuchans and throughout the country.
Among the found findings that stand out of the research, we have: The Pikimachay cave, where the first Peruvian was born more than 20 thousand years ago; the Wari empire, where the first Andean empire was born; and also is the stage where independent Peru was born. For this reason we came to define the brand concept “Where Peru is born”.
We were inspired by the idea of the portal, that element capable of transporting you to another destination, another reality. In the process we discovered that it was precisely the Wari who created the portals or jambs (trapezoidal in shape) that were later adopted by the Inca culture.
From the iconic Ayacucho altarpieces to the increasingly well-known tables of Sarhua. Embodying that wealth was a great challenge, where we had to research, analyze and select the elements that would help us tell the story of the brand.
The logo is only the beginning of a living identity. Each character has been built so that it can live independently or better yet, generate an infinity of forms.
This story is just beginning and the brand continues to grow. Follow the case, as we will continue to upload more pieces in the coming days.
Nos inspiramos en la idea del portal, ese elemento capaz de transportarte a otro destino, otra realidad. En el proceso descubrimos que fueron precisamente los Wari quienes crearon los portales o jambas (de formas trapezoidales) que posteriormente fueron adoptadas por la cultura Inca. Por otro lado, los textiles Wari también fueron el punto de partida para crear una grilla que nos ayudaría en el desarrollo del logotipo.
Tomamos en cuenta el gran bagage artístico que tiene la región y sus distintas manifestaciones. Desde los icónicos retablos ayacuchanos hasta las cada vez más conocidas tablas de Sarhua. Plasmar esa riqueza supuso un gran reto, en donde tuvimos que investigar, analizar y seleccionar los elementos que nos ayudarían a contar la historia de la marca.
El logotipo es solo el inicio de una identidad viva. Cada caracter ha sido construido para que pueda vivir de manera independiente o mejor aún, generar una infinidad de formas.
“Tiene que ser una marca para jugar, para intervenir, que te invite a dibujarla, que los niños puedan recrearla en sus cuadernos del colegio. Una marca con vida”
– Carlos Añaños
El proyecto, además de generar orgullo en el ayacuchano, tenía también que cautivar a los turistas e inversionistas. Por ello, la marca Ayacucho surca hoy los cielos peruanos y a esto se le suma una diversa lista de actividades con el fin de promover el crecimiento de la región a través de la marca.
Esta historia recién empieza y la marca sigue creciendo. Sigue el caso, pues seguiremos subiendo más piezas en los próximos días.